Energielabel bedrijfspand: hoe werkt het aanvragen?
Het aanvragen van een energielabel kan gemakkelijk en snel bij Energielabelvoormijnpand. Daarnaast zijn wij ook nog eens de goedkoopste leverancier van energielabels voor bedrijfspanden. Lees hieronder stap voor stap hoe het aanvragen van een energielabel voor uw bedrijf werkt.
Stap 1: Contact opnemen met ons
Het aanvragen van een energielabel begint natuurlijk met het contact opnemen met ons. Als gecertificeerd energielabel bedrijf helpen wij u graag bij het leveren van een energielabel. Contact met ons opnemen kan op de volgende manieren:
- Contactformulier: via het contactformulier op onze website kan u gemakkelijk en snel contact met ons opnemen. Wij reageren altijd dezelfde dag.
- Chat: via de chat kan u direct contact opnemen.
- Mail: stuur gerust een mail naar info@energielabelvoormijnpand.nl.
- Telefonisch: wij zijn op werkdagen tussen 09.00 – 18.00 uur bereikbaar. Bel gerust naar 085 – 018 7477.
Na het aanvragen van een energielabel ontvangt u vrijblijvend een offerte. Bij een akkoord ontvangt u van ons een datumvoorstel voor de opname door onze adviseur. Na de inspectie ontvangt u binnen 1 week het energielabel.
Stap 2: Opnamedatum vaststellen
Om een energielabel voor uw bedrijfspand te registreren is er altijd een opname van het bedrijfspand nodig. Voor het vaststellen van een opnamedatum nemen wij direct na het aanvragen van een energielabel contact met u op. De opname wordt ingepland op een tijdstip dat u goed uitkomt. U hoeft niet perse zelf aanwezig te zijn. Wel moet er iemand aanwezig zijn die onze adviseur toegang kan verlenen. Dit kan bijvoorbeeld de huidige huurder of makelaar zijn. Een week na de opname sturen wij u het energielabel van uw bedrijfspand op.
Stap 3: Bouwtekeningen van het pand
Bouwtekeningen zijn van groot belang bij het registreren van een energielabel, dit zorgt voor een snellere registratie. Omdat de maten van het pand dan bij ons bekend zijn gaat de opname sneller, wat ons veel tijd bespaart. De kosten van het energielabel zijn dan ook minder als er bouwtekeningen aanwezig zijn.
Stap 4: Opname door onze adviseur
Bij de opname van uw bedrijfspand kijkt onze adviseur naar de volgende zaken:
- Isolatie: hoe goed is het pand geïsoleerd? Er wordt gekeken naar de isolatie van de gevel, vloer, dak en het glas.
- Verlichting: is de verlichting energiezuinig? Tijdens de inspectie wordt er gekeken naar hoe energiezuinig de verlichting van het pand is.
- Installaties: welke installaties worden er gebruikt om het pand te verwarmen en/of koelen.
- Ventilatie: er wordt ook gekeken naar de ventilatie van het pand
Hoelang de opname van een bedrijfspand duurt is afhankelijk van de grootte van het pand. Gemiddeld duurt dit ongeveer 1 uur. Bij grotere panden kan de opname oplopen tot 2 uur. Tijdens de opname is het belangrijk dat onze adviseur toegang heeft tot alle ruimten in het pand.
Stap 5: Registratie van het energielabel bij de RVO
Een belangrijk onderdeel van het aanvragen van het energielabel is de registratie bij de Rijksoverheid. Op het moment dat wij het energielabel na opname hebben uitgewerkt uitgewerkt verzorgen wij ook direct de officiële registratie bij de Rijksoverheid. Na de registratie is het energielabel bekend bij de overheid en is deze in te zien door betrokken partijen. Bijvoorbeeld ook voor de notaris op het moment van overdracht.
Stap 6: Energielabel
Na de registratie sturen wij het energielabel van uw pand toe per mail of per post. Zo beschikt u binnen een week over een energielabel voor uw bedrijfspand. Het energielabel bestaat uit de volgende gegevens:
- Energieprestatie van uw pand. Dit wordt aangegeven in de letters A t/m G. A is energiezuinig en G is een pand dat niet energiezuinig is.
- Oppervlakte en gebruiksfunctie van het pand.
- Afmeldnummer van het energielabel, zo kunt u de registratie checken.
- Maatregelen die u kunt treffen voor het verbeteren van het energielabel van uw bedrijfspand.